STRÁNKY SKŮTRU ČEZETA,PAPASŮ,SIDECARŮ
A VŠECH TŘÍSTOPÝCH VEHICLŮ
50-60 LET
Unikátem je autobus Škoda 706 RO v úpravě na
záchranný vůz pro petrochemické závody
Záluží,značen 706 RC.
Těchto autobusů vycházejících z
nákladních vozidel typu R se vyrobilo v letech 1947-58
něco kolem 12 tisíc.
Do dnešních dnů se dochovalo pár kusů,v
této verzi asi jediný.Byl koupen v tiskové inzerci.
Otec majitele který pracoval v této chemičce si zaslouží velkou pochvalu za údržbu této
atypické zahradní chatky.Veškeré
podvozkové prostory byly ošetřeny brutálním
množstvím
maziva,karoserie pravidně natírána evidentně materiálem z podniku a vozidlo stálo na
zabudovaných hevírkách,což ho dochovalo v perfektním stavu na svá léta.
Motor s převodovkou bohužel skončil ve šrotu ale dají se nahradit téměř identickým
motorem z nákladního vozidla RT-Matesa.
Jediným problémem při odvozu bylo,že Tlapka musel čekat-nežít téměř dva měsíce
od dohody než se sklidí řepa,která blokovala odjezdovou dráhu.
Nevydržel a stejně jí rozjel.Co je doma,to se počítá.
Z odvozu
Pro srovnání.Do tohotu vozu bude namontována
jedna řada sedadel pro jízdymilce z Rtočka nebo babosedu.
Ujal jsem se scháněním po místních
bierkubech a byl jsem mimo jiné odkázán na
místo cca kilometr vzdálené
od naší chalupy,kde má stát jeden z babosedů.
Jako slídil jsem těžce zklamal,skutečně tam stojí a
co víc, prastarý typ PRK 6, total stav.
Ještě perlička v podobě busu Praga RND,kterou Tlapka koupil
na díly,speciálně motor pro svoji nákladní
verzi.
Z karoserie pro vetchost zamýšlel udělat
meditační zahradní altán.I když je stav
zoufalý je tento kousek
zachranitelným a snad ho bude čekat lepší
osud.Zajímavé na tomto voze jsou zadní
výstupní dveře.
Malá galerie německých busů z roku 1950
Záchranný autobus Škoda 706 RO; v provozu HZS Chemopetrol Litvínov v letech 1954-1981.
Byl určen pro převoz 4 ležících a 5-6 sedících pacientů. Výbavu tvořily:
křísící přístroje /1x K-200 a 1x
Pulmotor německé výroby/, inhalační
přístroj, vybavení pro lékaře,
protichemické a protižárové oděvy,
lezecké vybavení pro vyprošťování z
výšek a hloubek,
kyslíkové dýchací přístroje
Auer, Dräger, CH-146, dálkové dýchací
přístroje a další.
Vůz měl vestavěnou nádrž na 1.000 litrů pitné vody,
umývací kout, věšáky + skříňky.
Zástavbu dle dostupných informací provedl
podnik Chirana. Autobus byl v khaki barvě s modrými
majáky.
V roce 1981 ho nahradil podobně vybavený autobus Karosa ŠL11.
Hasičská ešela, která dosloužila v polovině
devadesátých let, by také měla stát kdesi
na zahradě jako chatka.
Tzn., že fotografie a popis patří k busu
výše.Komplet dodal Hynek z webu
Požáry.cz
Zdravotnické Ro od kolegy z jižních Čech. Skončilo
bohužel rozřezáno sousedem před sedmi roky v kovošrotě.