ČEZETA SKŮTR TISK

ČEZETA VÝVOJ VÝROBA
ČEZETA 505 RIKŠA
PAPAsPROPAGACE
PAPAsTECHNA
MANET TATRAN SKŮTR
SKŮTR PŘÍSLUŠENSTVÍ
SCOOTERs SIDECARs
SIDECARs
MOTOVOZÍKY
STRÁNKY SKŮTRU ČEZETA,PAPASŮ,SIDECARŮ
      A VŠECH TŘÍKOLOVÝCH VEHICLŮ
                          50-60 LET
DOMÁCÍ KONSTRUKCE

MOTOTŘÍKOLKY
  3WHEELERS
MINIVOZÍKY
MICROCARS
      SKŮTRY
    SCOOTERS
 
KUP SI PAPASE
Poprvé jsem to potkal rozebrané a rozházené u známého na zahradě a bez zájmu na to zapoměl.
Za nějaký čas jsme jeli s Honzou kolem autobazaru,kde za plotem trůnili dva zjevy.Tříkolová prasata.
Jeden s budkou,jak od tramvaje T2,druhý solo.Vypadali jak manžeský párek.
Prostě papas a mamas/s budkou/.
Na ceně jsme se nedohodli,ale já věděl co musím mít.
Na chalupě jsem sedl na prase a vyrazil po hospodách.
Hned v první mě poslali za možným majitelem.
Děda ho před lety prodal o vesnici vedle,kde jsem ho skutečně našel.
Sedlák ho měl ve stodole napůl pod senem a okupovaného slepicemi.
Stav jeho za pět tisíc se mi nepozdával.Bez papírů,zadek upraven pilkou,kastle také nic moc.To počká.
Za pár dní volal Honza,že je u jednoho překupníka ke kterému přijel děda na papasu a chce ho prodat.
Překupníkovi se zdálo požadovaných šest tisíc za papase s papírama a korbou plnou dílů moc.
Zřejmě by málo znásobil zisk.Tlapka zasáhl do smlouvání a překupník utřel.
Děda říkal,že balí podnikaní a jde do důchodu.S papasem zásoboval svůj bufet na koupališti
a když ho vyhnali,rozvážel s ním mobily po Čechách.
O víkendu jsem dorazil nedočkav k Honzovi.Vypávěl jak druhý den naložil rodinku,psa a vyrazil.
Ujel kilometr a v mírné zatáčce vyklopil obsah korby.To místo znám,ale žadná zatáčka tam není.
Možná v tom byl ten problém,varování jsem uposlechl.
Vyrazil jsem a hned jsem věděl,že nad tímto strojem nemám žádnou kontrolu.
Po sto metrech jsme se zklamaně vrátil.
Pak si ho pořídil Kuba dohodli jsme se,že vyrazíme k Velorexům do Lipnice.
Po krátké instruktáži od již vyjetého Tlapky jsem usedl na korbu co by vykláněč.
Byl to hukot.Lítal jsem ze strany na stranu a hubou téměř na asfaltu
vyvažoval stabilitu při konstantní tj.max.rychlosti.
Při sjíždění jednoho kopce,po dost široké silnici jakýsi zahrádkář hrabal v protisměru trávu.
Když jsme se vyřítili ze zatáčky,onen zahrádkář začal v panice poskakovat jak na žhavém uhlí
a nevěděl kam utíct.Byli jsme od něj dost daleko ae tenhle tanec nás vyvedl z koncetrace.
Takto nažhavenej jsem si po dojezdu ihned přesedl,nakopal tam okamžitě všechny rychlosti
a ukázal papasovi kdo je tady pánem.
Za tři dny jsem otevřel stodolu,vyhnal opeřence a vytlačil již mého sekeráče ven.
V garáži jsem zjistil chybně zapojenou elektriku,zadek sehnal od toho kluka ze zahrady a natřel štětkou.
Zajel jsem i za prvním majitelem.Děda byl rád,dal mi všelijaké díly.
Za barákem v roští měl dokonce zarostlou papakabinku,bohužel část jí zůstala v zemi.Ale na dekoraci dobrá.
CHARAKTERISTIKA VOZIDLA
Ovladání papase je odlišné od motocyklu,tj.výhoda pro ty,kdož s motocyklem nejezdí pravidelně.
Nejlepé jsou na tom sajdkármajstři a lidi s adrenalinem v krvi/chladnokrevní/.
Zatímco u motocyklu operujete s řídítky a tělem kopírujete stroj u papase jdou nejdřív
řídítka pak tělo potom stroj.Akční jízda vyžaduje vyklánění směrem do zatáčky.
V případě překročení rychlosti v zatáčce a ztrátě kontaktu vozovky s jedním kolem
je nezbytné narovnat jízdu,mohutně se vyklonit a znovu zatočit požadovaným směrem.
V zatáčkach je nutné mít pro takový manévr prostor !
Jinak papas jezdí zhruba 70km/h.
Jízda bahnem,sněhem,šotolinou je skutečná lahůdka.
Zadní dvojitý řetez působí při jízdě v korytech jako rozhodující pohonná síla.
V noci při plném osvětlením/poziční světla/ reagují ostatní učastníci provozu zpomalením jízdy,
jízdě při krajnici ba i zastavením jelikož v papasovi ne-vidí zemědělský stroj rychle se přibližující.
Výborná komunikace s domorodci je zajištěna předem,papas budí pozornost za každých okolností.
Případné dary i značné velikosti ihned naložíte.
Nemusíte se zdržovat s balením věcí,hodíte je do korby.
Výrobci bych pár věcí vytkl.
Instalace slabého motoru,navrhoval bych 250cm sport,13hp.
Instalovaný motor je slabý v kopcích,soustavně přetěžovaný,což se projevuje na spotřebě/cca 6-7litrů/.
Rovněž se projevují vibrace do řidítek v nejvyšších otáčkach,tzn.pružné uložení motoru.
Perfektní by byla uzávěrka diferenciálu.
Přes tyto výtky k zasmání považuji považuji technické řešení za bezkonkurenční,naprosto vyvážené.
Tímto bych rád poděkoval tvůrcům za to jak to udělali a rovněž z čeho to udělali. 

  

účelnost je neomezená,
v případě velké potřeby sejměte kryt motoru,
usedněte na něj a položte kabel se vším komfortem
Pod obrázky videa  2,1  1,2 mb

TOPlist