ČEZETA SKŮTR TISK

ČEZETA VÝVOJ VÝROBA
ČEZETA 505 RIKŠA
PAPAsPROPAGACE
PAPAsTECHNA
MANET TATRAN SKŮTR
SKŮTR PŘÍSLUŠENSTVÍ
SCOOTERs SIDECARs
SIDECARs
MOTOVOZÍKY
STRÁNKY SKŮTRU ČEZETA,PAPASŮ,SIDECARŮ
      A VŠECH TŘÍKOLOVÝCH VEHICLŮ
                          50-60 LET
DOMÁCÍ KONSTRUKCE

MOTOTŘÍKOLKY
  3WHEELERS
MINIVOZÍKY
MICROCARS
      SKŮTRY
    SCOOTERS
 
 
reportáže  -  1  2  3  4  5  6  7  8  9 
POLSKO
V roce 2005 jsme si vytkli za cíl Polské Tatry na prasatech.Přes Jaroměř a Orlické hory jsme vjeli
do bývalé oblasti Českého království Kladska.
Bylo vidět,že čas se zde zastavil.Krajina plna kopců byla doplněna rázovitými stavbami.
Rozhodli jsme se navštívit bývalou pevnost RakouskaUherska Fort Wilhelmu.Cesta k ní vedla širokou
dlážděnou silnicí z téže doby,ovšem čím blíže jsme byli,tím kostek ubývalo.
Po menším tápáním v lese jsme ji nakonec nalezli.Jedná se o soustavu menších pevnůstek
po celém Kladsku,jako obranu před hravým Pruskem.
Bohužel Poláci si cení tak akorát velké Polsko z roku razdva,takže z ní zbyla hromada kamení.
Žádná cedulka a na webu taky h....
Od pevnosti jsme se vydali menším terénkem k civilizaci.Všechny stezsky od ní vypadali výborně,
ovšem po několika kilometrech jsme se vždy zastavili o neproniknutelnou džungli.
Utrápený skůtr mi vypovídal službu,tak jsme tam přenocovali.

fort wilhelma
vyšehrade,vyšehrade
Ráno jsme vzali za vděk vydlážděnou cestou po Marii Terezii a dojeli do města.
Po natankování jsme ujel dva kilometry,když motor kovově zachrčel a zdechl.Zpět k pumpě a rozebrat.
Na pístu po včerejšku přestali existovat pístní zámky.V městě sice měli motoprodejnu s díly na Jawu,
ale nesouhlasila velikost pístního čepu.Zkusili jsme vyměnit pístní kroužky,ale situace se opakovala.
Zabouchal jsem u nejbližšího stavení s žádostí o úschovu prasete Vyšehrada/po kolesovém parníku/.
Mladá polka z počátku nechápala co ta špína po ní chce,ale poté jsme se dohodli.
Po sbalení věcí a vymontování nejdůležitějších součástek jsem na záda hodil plnou polní
a zased,spíše zaleh za Tlapiho.
Po dojetí cca 100km na základnu,jsem byl jak mořský koník v acetonu,zase jsem přepadával dopředu.
Akce ale neskončila na řadě byla volba co dalšího odrovnám v Polsku.
Zvítězil pan Syčák,501 nazvána po bývalém majiteli/Honza Syčáků/.
Vyrazili jsme a večer to zapíchli v jedné vsi čekajíc na Stopáče,který jezdí vždy pozdě.
Po přefitrování většího množství odporné Holby,jsem si ustlal uprostřed fotbalového hřiště,
dajíc své boty pod stroj,proti rose.
Ráno jsem poznal co je to netěsnost plováku.K ekologické havárii nedošlo,protože přetékající benzín
znehodnotil uschované boty i mé pocity na nejbližší kilometry.
Stopáč dorazil na Manetu,čímž mě trochu zklamal,nicměně tato chujovina se ukázala velmi
spolehlivou na rozdíl od mizerně dobíjejícího syčáka.



tento most je v mapě,když jsme kvůli němu najeli
60km navíc,doufám že ho nemá na svědomí Wermacht
montážní Praga rnd,majitel chtěl 30tisíc,
blb za dva roky se bohužel rozpadne
Po překonání hranice a jízdě kolem třetího baráku,kde stála Syrena/polský dvoutakt/jsme zastavili.
Tlapka šel vyjednávat.Stáli jsme venku a slyšíme křik.Všechno moje.
Ha,právo prvonálezce,zase pozdě.
Chlápek měl hodně motorek.Jmenovitě Vjatku/ruská vespa/,Mz 250 es,Panonii se sajdou typu Duna,
pestrobarevný prase,Shl 125/dkw rt/,Iž a na dvoře schnilého Opla ze čtyřicátých let,možná kapitána.
Ceny nebyly nijak nízké,byl to nějaký překupník,ale ušly.
S velkým příslibem co nás čeká jsme jeli dál.
Pro mizerné počasí a nemožnost najít úkryt,jsme radši zajeli ke Králíkům,
kde jsme v jedné vsi oplachtovali dětskou prolejzačku.
Ráno jsme opět vyrazili.Cestou přes průmyslové Slezsko nadšení vyprchalo.Samej mumulend.
Počasí stále mizerný a Poláci snad všechny ty starý auta vyházeli a nahradili ojetinami.
Takové koleje na silnicích bych nečekal ani v Albánii.
Kousek od Zakopaného jsme zastavili v kempu a čekali až se vyjasní,bumbali bier.
Po několika hodinách ustal déšt´ a mi za šera vyrazili.
Ujel jsem tak dva kiláky a vidím osobu z baterkou.Kluci byli už za ní.
Po několikastech kilometrech jedinej policajt a se samopalem.
Byl jsem rád,že jedu rovně a ted´ tohle.
Při pohledu na automat jsem zavrhl úprk.Zastavil jsem.
Nieswiečicz!
Nesvěcaju protože nedobijaju!
Zapal swietlo!
Zapálil jsem parkovačku.
Spokojeně se ušklíb a popřál mi dobrou cestu.Já se za to pokřižoval.
V jakési skanzen-vesnici opět v dešti jsme se rozhodli pro návrat.
V noci za střídavého deště jsme projeli Slovenskem na Moravu.
Promočeni a zmrzlí,ale syčák začal vlhkostí perfektně dobíjet.
Druhý den žadná změna,při svižném výjezdu kopce jsem líhnul ani nevím jak.Podjelo zadní kolo.
Na jakémsi kopci nad Šumperkem nás pokryla jinovatka.
Záviděli jsme cyklistům jejich fyzické úsilí a oblékli jsme se do spacáků.
Tento vrch byl skutečný teplotní extrém.Večer jsme byli doma.
 
gaz nákladní,těch tam bylo hodně
čezeta setkání

TOPlist