STRÁNKY SKŮTRU ČEZETA,PAPASŮ,SIDECARŮ
A VŠECH TŘÍKOLOVÝCH VEHICLŮ
50-60 LET
KMITÁNÍ ŘÍDÍTEK
jediná příčina kmitání
řídítek je v rozdílu papavidlice a
prasovidlice,která bývala doinstalována dodatečně
po havarijích tříkolek,nevědomky nebo bez možnosti opatřit správnou vidlici.
Papavidlice prodlužuje o málo rozvor vozidla a předek je níže.
Kdysi jsem jel s papasem který neměl diferenciál,ale
rozetu a byl opatřen gumovidlicí z 501,bez kmitaní.
Rovněž jako papas koupený rozložený s vidlicí
z 502.Mezi náhradními díly byly nové
pouzdra vahadel
přední vidlice,které jsme mu ihned vyměnili a opět bez
kmitání.Toto nejvíce doporučuji,stačí ze
silonu.
Zajímavé je,že u mého prac.stroje s velkým
kmitáním ,kde jsem to dusud neprovedl jsem
pouze dotáhl řetěz
a cítil zlepšení.Cestovní Sekeráč
měl při koupi velké vůle všeho,ale origo vidlici s
jízdou přímou bez kmitání.
RÁFKY
Rovněž ráfky mezi prasetem a papasem jsou rozdílné.
Širší paparáfky lépe
drží na své ploše pneu,což je patrné v
zatáčkách,zatímco u prasoráfků
dochází jakoby ke svlékání
pneumatiky mimo osu ráfku,což při akční jízdě na
psychice jezdce nepřidává.
DUŠE
Bohužel jediným výrobcem duší r.12 je
firma SAVA,která ostatním výrobcům dodavá
min.ventilky.
Když porovnáme starou duši Barum a tento
Slovinský šid,nejsem si jistý co vlastně chtěla
SAVA původně vyrábět.
Na duši Barum by snad šlo i jezdit,je 2-3 tlustší a rovněž ventilky neucházejí.
Na papasích mám nyní staré duše
Barum,třeba desetkrát lepené,ale
bezproblémové.
Po burzách se dají koupit kompletní kola s pneu po 200kč,toto doporučuji.
STARTOVÁNÍ
Stator považuji prakticky za nezničitelný,ale rotor speciálně kolektor je na tom hůř.
K jeho újmě dochazí opotřebováním a
taky spálením od příliš kratkých
uhlíků.
Uhlíky musí být dostatečně dlouhé a volně se pohybovat ve svých lůžcích.
Pokud motor se pomalu otáčí při
startování je právě příčina v
porušené izolaci pod plíškem/y/ kolektoru.
Už mě to nebaví,když bude problém dejte
vědět.