STRÁNKY SKŮTRU ČEZETA,PAPASŮ,SIDECARŮ
A VŠECH TŘÍKOLOVÝCH VEHICLŮ
50-60 LET
Když jsem projížděl jednou vsí na Jičínsku,zahlédl jsem za plotem předělaného fiatka.
Jedu dál,ale vrtá to v hlavě.To už jsem někde viděl.Tak jsem se vrátil.
Intuice byla správná.Jednalo se kompletní
kus prototypového valníčku,vyrobeného v počtu
15-17ks.
Bohužel neměl jsem fotoaparát,tohle jsou fota o rok později,kdy byl rozebrán k renovaci.
U té fotky v pravo nahoře mě zaráží
zadní rám,myslel jsem že je z ČZ 505.Tenhle tak
nevypadá.
Na velouši majitelé lpí,jelikož to byl miláček dědy.
Jeden je ještě na Moravě a doufám nějaké po stodolách.
Bratři Stránští svá vozítka původně nekoncipovali pro invalidy,ale jako lidová.
Režim ale nebyl schopen uspokojit široké vrstvy po normálních vozidlech,
proto velorex dostal šanci na výrobu s tím,že byl uváděn jako invalidní.
Zájem výrobního družstva byl i v modernizaci,ale dostalo se jí pouze tím,
že byl instalován motor 350cm,což samozřejmě stížilo provoz těm pro
který byl určen.Údržba stroje žádá určité gymnastické prvky.
Bolševik se za vozidlo styděl,což je vidět v minimální prezentaci
v dobových periodikách a minimální podpoře.
Právě Velorex rok,typ 1960 mohl zajistit delší život tohoto fenoménu.
Družstevní podnik Služba,vývojově středisko Č.Třebová-prototyp vozíku SUPER LAMINÁT
Mistr Slanský se rovněž podílel na kostrukci tohoto
vozítka,které využívá prvky Velorexe.
Karoserie třímístná zhotovena z
laminátu-polytex,osazena na čtyřech kolech/zadní u
sebe,bez diferenciálu/.
Délka 3260,šířka 1300,výška
1260,pohotovostní váha cca 350 kg,užitečná 280kg.
Motor vzadu jawa 350,mechanické starování,el.výzbroj 6V.
Mechanické brzdy,pneumatiky 4,25-12.